Olen aina ollut laiha/hoikka ja olen edelleen, kuitenkin nyt kun ikää tulee lisää niin rasva ei pala niin kuin ennen. En tiedä olenko itse ainut joka tämänn huomaa, mutta kuitenkin. Esimerkiksi äitini ei liho ikinä, ei millään vaikka söisi pelkkää pullaa ja makkaraa, paino pysyy samana ( ongelma onkin siinä ettei hän syö tarpeeksi usein), mutta kun itse otan pari sipsiä ja sanon että en nyt viitisi syödä niitä enempää ettei musta tule ihan mitään palloa, niin äitini on vaan, että höpsis ihan kun susta nyt lihavaa saisi. Kai itsensä kanssa pitää olla sinut eikö? Jos haluan olla hoikka ja siro, enkä läskimakkara vyötäröllä ja kolme kokoa liian isot reidet omaava parikymppinen niin eikö se ole oma asiani? En voi mitään jos minulla on erilaiset geenit kuin äidillä, huono minulle.

Sitten asiaan. Olen 174 cm pitkä ja painoindeksini on normaali eli 19,5. Voisin painaa kolme kiloa vähemmän ja olisin vieläkin normaalipainoinen. Olen siitä hankala ihminen, että haluaisin tuloksia heti ja nyt. Mutta kuten jokainen tietää jos meinaa kerryttää lihaksia ja parantaa kuntoa ei se yhdessä viikossa tapahdu. Kehooni on suhteellisen tyytyväinen, paino sanalla suhteellisen koska mieli muuttuu joka toinen päivä vähintään :D Ruoan suhteen olen ehkä hieman nirso, mutta rakastan kaikkea hyvää. Siihen kategoriaan kuuluukin sitten aika paljon kaikenlaista: herkkuja, ranskalaisia ja oikeastaan mitä vain missä yhdistyy voi, kerma sun muut ( olenhan ravintolakokki).

Monta kertaa olen koittanut lopettaa herkkujen syönnin, esimerkiksi karkkilakko minulla kesti ehkä vuoden, mutta sitten retkahdin ja sille tielle jäin. Toisaalta ajattelen niin, että eikö ole parempi nauttia tästä hetkestä tässä ja nyt ja syödä vaikka se toinen pala suklaakakkua jos siitä tulee hyvä olo. Ei minulla ole kuitenkaan kuin tämä yksi elämä, ja on ollut jo niin monta asiaa mitä olen jäänyt katumaan, etten ruoasta haluaisi luopua. Kolikon toinen puoli on kuitenkin se, että jos syö terveellisesti niin elää mahdollisesti pidempään. Mutta mistäs sitä voi etukäteen tietää, voin jäädä vaikka ensi viikolla auton alle ja elämä voi loppua siihen. Monta näkökulmaa on tässäkin asiassa.

Voisin katsoa enemmän mitä suuhuni pistän ja miten liikun. Jos saisin päättää nyt millainen olisin ulkonäöllisesti, niin näitä asioita muuttaisin ( aloitetaan ylhäältä alas):

1. hiukset- kärsineet niin paljon värinpoistoista ja värjäyksistä, että toinen puoli on todella paljon lyhyempi kuin toinen, haluaisin vähän pidemmät, paksummat ja vahvemmat hiukset
2. silmänaluset- pitäisi ilmeisesti ostaa joku täsmätuote tai sitten opetella nukkumaan enemmän ja paremmin, eivät kuitenkaan näytä vielä sieltä pahimmasta päästä
3. hauikset- enemmän habaa, lihaksikkaat käsivarret olisivat mahtavat
3. vatsa- tai sanotaanko vatsalihakset. Kun olin yläasteella niin vatsalihakseni erottuivat hyvin, nyt navan alapuolella on pienen pieni pehmoinen kerros jonka läpi lihakset tuntuvat, mutta eivät niin kään näy (btw olisi kiva tietää mikä on oikeasti se oikea tapa tehdä vatsalihaksia, riittääkö että nousee vähän irti lattiasta vai pitääkö nousta istumaan asti?)
4. "jenkkakahvat" - tai se kohta missä ne joillakin ovat. Minulla ei (ainakaan vielä) näy, mutta jos astetta tiukemmat housut laittaa niin siitä kohtaa vähän pilkottaa joku sen tapainen
5. perse- mitä sitä kaunistelemaan, haluaisin samanlaisen pyllyn kuin Jessica Alballa. Mutta tuossakin kuvassa, juuri siinä pepun alapuolella reisissä iho ei näytä täysin silkinpehmeältä. Hmm. Albakaan ei ole täydelinen, wuhuu! Nyt täytyy vielä sanoa, että lähiaikoina olen kyllä oppinut pitämään pyllystäni, joidenkin mielestä se voi kuulostaa todella oudolta, mutta itselleni se on vain positiivinen asia. Tähän on nyt lisättävä se, että olin monta vuotta kateelllinen kaverilleni kellä oli todella hyvä perse, ja itselläni ei juuri ollenkaan (huono itsetuntoko?), mutta nyt ei enää!
6. reidet- haluaisin niistä ehkä hieman tiukemmat. Varsinkin takareidet olisivat kivemmat vähän enemmän treenattuina.

Sitten siitä ruokavaliosta. Sarjassamme "olen yrittänyt"
1. juoda enemmän vettä ( miten muka ihminen joka ei yleensä juo vettä, voi juoda 1,5 litraa päivässä ? )
2. välttää hiilihydraatteja esim. peruna ( pastasta en ole kyllä vielä luopunut)
3. lopettaa herkkujen syönnin
4. syödä enemmän proteiinia
5. syödä enemmän hedelmiä ( voisin elää pelkillä hedelmillä, mutta ei kukaan muu osta niitä kun minä itse -.-' )


Nyt kyllä tuli niin outo postaus, että huh huh. Asiaa ja asian vierestä. Näin sekava oikeasti olen :D